Kort og konto

Lurer du på noe omkring ditt 365Privat-kort, eller har kontospørsmål, kan du på denne siden finne svar på de vanligste spørsmålene.

Ofte stilte spørsmål

  • Aktivering av kortet

    Før du kan bruke kortet, må du aktivere det. Du kan enkelt aktivere kortet på en av følgende måter:

    • Bruke PIN og chip i bankterminal eller minibank første gang du bruker kortet
    • I mobilbanken under menypunktet |Se alle kontoer og kort|
    • I nettbanken under |Kort & valuta|, velg |Kortoversikt|
    • Ringe banken for å få hjelp på 987 00 365
  • Hvordan sperre kort i nettbanken?

    Du kan enkelt logge inn i nettbanken ved bruk av BankID fra annen bank, og sperre kortet ditt via menyvalget 'Kort & valuta' - 'Kortoversikt'.

    Ønsker du samme PIN-kode på kortet, må du rebestille kortet før du sperrer det. Ønsker du annen PIN-kode, sperrer du kortet før du bestiller et nytt. Det er ikke mulig å velge egen PIN-kode.

    Både sperring og rebestilling av kort gjøres via pilen i front av kortet i nettbanken.

  • Hvordan sperre kort via telefon?

    Har du ikke tilgang til nettbanken, må du kontakte oss umiddelbart dersom du har mistet eller blitt frastjålet kortet ditt.

    Du når oss på telefonnummer 987 00 365, og sperretjenesten er åpen hele døgnet.

  • Hvordan åpne et sperret kort?

    Er kortet ditt sperret på grunn av en eller flere purringer? Da kan du ta kontakt med oss,  så vil vi gjennomføre en vurdering om vi kan åpne det igjen. Du vil motta svar innen 2 virkedager.

    Åpne kort

  • Hvordan bestiller jeg ny PIN-kode eller kort?

    Har du glemt PIN-koden din, eller har kortet ditt har sluttet å virke?

    Først må du legitimere deg ved å bruke din eksisterende bankID www.365direkte.no/bankid.

    Der etter kan du logge på nettbank og enkelt bestille deg kort og eller ny PIN-kode. 

    Husk også på å sperre kortet ditt dersom det er mistet/frastjålet.
    Merk at det ikke er mulig å få den samme PIN-koden på et nytt kort dersom det gamle kortet er sperret.


    Koster det noe?

    Det koster ingenting å bestille nytt kort eller PIN-kode.

  • Tilleggskort

    Det er mulig å bestille et tilleggskort til en annen person tilknyttet din 365Privat kredittkortkonto. Dette er imidlertid ikke noe vi vil anbefale, da man kun kan få godskrevet kr 2.000,- per kredittkortkonto. Vi vil derfor anbefale dere å bestille hvert sitt kort da dere da vil ha muligheten til å tjene opp totalt 4.000,- NOK i cashback med hvert deres kort. Søknadsskjema kan raskt og enkelt fylles ut via her.

    Hvordan bestiller jeg tilleggskort?

    Ønsker du tilleggskort til kontoen din, må følgende steg gjennomføres:

    1. Vedkommende som skal ha kort på din konto må først legitimere seg med BankID her.
    2. Du må deretter logge inn i vår nettbank (husk at du kan logge inn med BankID utstedt fra hvilken som helst bank) via 'Logg inn'-knappen øverst til høyre på siden. Der klikker du på på pilen til høyre for din 365-konto, og trykker på "Kontofullmakt' i menyen som dukker opp.
    3. Etter at du har gitt fullmakt til vedkommende, sender du oss en melding i nettbanken med personnummer og navn på den som skal ha tilleggskortet. Du finner meldingsfunksjonen under 'Kontakt & hjelp' - 'Ny post'. Husk å velge 'Kort' som kategori, og skriv 'Tilleggskort' i emnefeltet.
  • Endre kredittgrense

    Du kan søke om høyere kredittgrense dersom du ikke har:

    • ...noen form for mislighold på ditt 365Privat de siste 12 mnd. har fast inntekt over 200 000,- per år.
    • ....registrerte inkassosaker fra andre banker eller kredittinstitusjoner de siste 3 år.
    • ...har noen former for mislighold på lån de siste 3 år. du har brukt kortet ditt i minimum 6 måneder.

    Søk om endring av kredittrense

  • Avslutte kort og konto

    Du kan selvfølgelig avslutte ditt kundeforhold når du måtte ønske. Del gjerne med oss hvorfor.

    Avslutt kort og konto

Trenger du hjelp til noe mer?