Faktura og betaling

Lurer du på noe omkring faktura og betalinger knyttet til ditt 365Direkte kort, kan du på denne siden finne svar på de vanligste spørsmålene.

Hjelp til fakturaen

  • Når kommer fakturaen?
    Rundt den 15. hver måned sender vi deg faktura med forfallsdato siste virkedag samme måned. Den første fakturaen sendes gebyrfritt per brevpost. Når du betaler din første faktura, anbefaler vi at du oppretter deg eFaktura eller AvtaleGiro slik at du unngår fremtidige fakturagebyr.
  • Hva inneholder fakturaen?
    Fakturaen inneholder en oversikt over hva du har brukt i forrige måned, utbetalt Cashback, Esso-rabatt forrige kalendermåned samt evt. utestående beløp.
  • Hva skal jeg betale?

    Du velger selv om du ønsker å betale totalt utestående beløp eller minimumsbeløpet på 3 % (minimum 250 kr).
    Ønsker du å betale hele beløpet, finner du denne på din faktura hvor det står "Saldo per dd.mm.åååå".
    Ønsker du å betale minimumsbeløpet, finner du denne på din faktura hvor det står "Minimum å betale på denne faktura".

    Begge beløpene finner du øverst på din faktura.

  • Hvordan skal jeg betale?
    Ønsker du å betale giroen med KID, står kontonummeret på din faktura. Ønsker du å betale direkte inn på din konto, uten KID, finner du kontonummeret ditt øverst til høyre på fakturaen.
  • Hvordan kan jeg betale alt jeg har utestående akkurat nå?
    Du kan enkelt logge inn i vår nettbank med BankID fra hvilken som helst annen bank for å se hva du har utestående. Beløpet kan du så betale direkte inn til din 365Privat-konto uten bruk av KID-nummer. Ditt unike kontonummer vil du se i oversikten når du logger inn i nettbanken.
  • Kan jeg få betalingsutsettelse?

Hvordan får jeg eFaktura?

  • Automatisk opprettelse
    Den enkleste metoden for å etablere eFaktura, er å betale neste faktura med kontonummer og KID i nettbanken din. Du vil da få et forslag om å opprette eFaktura.
  • Manuell opprettelse

    Ønsker du å opprette eFaktura manuelt, må du søke opp oss som tilbyder av eFaktura via nettbanken du bruker til vanlig. Du finner oss oppført med navnet "Danske Bank og 365Direkte - kredittkort".

  • eFaktura-referanse
    Du finner eFaktura-referansen på tidligere tilsendt faktura.
  • Fakturabeløp
    Du velger selv om du ønsker å betale hele summen du skylder eller minimumsummen på 3 % (minimum 250 kr). Ønsker du å bli fakturert hele det utestående beløpet, sender du oss enten en henvendelse på chat eller ved å fylle ut skjemaet her. Merk at dersom man velger 100% trekk, kan man ikke velge å betale mindre enn dette uten at det beløper renter og purregebyr.

Hvordan får jeg AvtaleGiro?

  • Automatisk opprettelse
    Dersom du har betalt faktura med KID tidligere, skal du finne et forslag om AvtaleGiro i nettbanken hos din bankforbindelse. For å opprette AvtaleGiroen, må du godkjenne dette forslaget.
  • Manuell opprettelse

    Du kan opprette AvtaleGiroen manuelt. Du må da oppgi følgende informasjon til din bankforbindelse:

    1. Kontonummer for innbetaling: 8601.95.02866
    2. KID-nummeret fra siste tilsendte faktura

  • Forfallsdato
    Forfallsdato er månedens siste virkedag. Denne kan vi ikke endre.
    Et tips kan være å opprette eFaktura. Med eFaktura kan du endre betalingsdato når du godkjenner fakturaen. Merk at det påløper renter hvis du betaler etter forfallsdato. Les om opprettelse av eFaktura ovenfor.
  • Fakturabeløp
    Du velger selv om du ønsker å betale hele summen du skylder eller minimumsummen på 3 % (minimum 250 kr). Ønsker du å bli fakturert hele det utestående beløpet, sender du oss enten en henvendelse på chat eller ved å fylle ut skjemaet her. Merk at dersom man velger 100% trekk, kan man ikke velge å betale mindre enn dette uten at det beløper renter og purregebyr.

Trenger du hjelp til noe mer?